יצחק רבין 1, בניין A, קומה 5,

פתח תקווה

טל: 03-9311647

Menu

על המשמר – סודות מעולם הביטוח…

חיפוש בבלוג

פוסטים אחרונים

קטגוריות

הרשמה לעדכונים

ביום שני ה- 23/10/2017 שודרה בערוץ 11 (תאגיד השידור הציבורי) תוכנית התחקיר של לינוי בר גפן (“על המשמר“) שעסקה בעולם הביטוח. היות והתוכנית עסקה גם (איך לא) בהשמצת סוכני הביטוח, החלטתי להקדיש הפעם את הבלוג לנושא חשוב זה.

ראשית, אני ממליץ לכל הקוראים כאן להקדיש שעה מזמנכם ולראות את התוכנית. למרות שהתוכנית היתה לא מאוזנת (למשל, ראוי היה להזמין לאולפן גם נציג מלשכת סוכני הביטוח) אני חושב שהיא מספיק חשובה ושווה את הזמן שתקדישו לה.

על מנת להקל עליכם, הנה הקישור לתוכנית –

אני רוצה להתייחס למספר נושאים שהועלו בתוכנית על ידי לינוי בר גפן –

  1. מוקדי המכירות הטלפונים (הן הישירים והן של החברות המסורתיות) – חשוב שתבינו דבר אחד – כאשר מתקשר אליכם נציג מכירות אני מוכן להמר כי בוודאות מוחלטת הוא איננו בעל רשיון סוכן ולכן מטבע הדברים הוא גם איננו מקצועי כמו סוכן ביטוח. מעבר לכך, נציג המכירות אינו מכיר אתכם, אינו יודע מה הרקע המשפחתי שלכם והוא אינו יודע אלו ביטוחים כבר יש לכם. כל זה אינו חשוב. כל מה שמעניין אותו (או אותה כמובן) זה למכור לכם עוד פוליסת ביטוח. המוקדים הישירים הם הגורם מספר אחד להיווצרות כפל ביטוחים!
  2. ביטוח תאונות אישיות – חלק גדול מן התוכנית הוקדש לביטוח זה. בעבר כבר כתבתי על זה, ומי שנפגש איתי שמע את זה ממני גם בקול רם – זהו אחד הביטוחים המיותרים שיש. רוב האנשים אינם צריכים אותו. זהו בהחלט ביטוח של nice to have וצריך להיות בעדיפות נמוכה כשאתם רוכשים לכם כיסויים ביטוחיים. אני מוכן גם לגלות לכם סוד קטן – אמנם אני לא מוותיקי הענף, אולם אספר לכם שעד היום לא מכרתי אפילו פוליסה אחת של תאונות אישיות. בדיוק, אף לא פוליסה אחת! עד כדי כך אני לא מאמין בכיסוי הזה. כמובן שייתכן ובעתיד אמכור, אם וכאשר אתקל בלקוח שזאת הפוליסה שהוא צריך (למשל מישהו שעקב מצב רפואי לא יכול לקנות פוליסה לאובדן כושר עבודה) אולם אין לדעת מתי זה יהיה.
  3. סוכני הביטוח – להיות סוכן ביטוח זה לא רק למכור ביטוחים. זה אפילו החלק הפחות משמעותי של המקצוע, כל שכן הפחות מעניין. להיות סוכן ביטוח זה להיות מנהל הסיכונים של המשפחה. סוכן טוב יישב עם המשפחה, יכיר את האנשים, יכיר את הפוליסות הקיימות שלהם ורק לאחר מכן ייבצע שינויים – חלק מן השינויים יהיה ביטול פוליסות וחלק מן השינויים יהיה לרכוש פוליסות חדשות. הכל ייעשה במקצועיות רבה ובשקיפות מלאה ללקוח. אינני יודע איך הגיעו אל אותם סוכנים שצולמו במצלמה נסתרת אולם אני משוכנע שהם חריגים. אני מוכן להתחייב שרוב הסוכנים יתנו ללקוח שירות מקצועי, אמין הגון והוגן ולא ימכרו ללקוח פוליסות ביטוח שהוא איננו צריך.
  4. תביעות – חברות הביטוח הן גוף מסחרי שרוצה להרוויח כסף. אני לא חושב שיש מישהו שחושב אחרת או משלה את עצמו שהמציאות היא אחרת. יחד עם זאת, יום יום אני נתקל בתביעות ביטוח אשר מאושרות לתשלום וזאת בלי להעביר את הלקוח ייסורים רבים. לצערנו, תביעות רבות מידי אינן מתקבלות, חלקן בצדק וחלקן שלא בצדק וזה בדיוק הרגע בו סוכן ביטוח מקצועי יכול לעזור – הסוכן הוא זה שייצג את הלקוח מול חברת הביטוח ויעזור לו לקבל את המגיע לו. רק השבוע יצא לי לטפל בתביעה קטנה (בדיקת הריון) שלקוחה שלי הגישה לחברת הביטוח ובאופן מפתיע חברת הביטוח דחתה את התביעה. בשלב זה אני התערבתי, חפרתי בתוך הפוליסה ובנספחיה (הלקוחה הגיעה אליי ב”מינוי סוכן” כך שלא הכרתי את הפוליסה) והגעתי למסקנה שללקוחה אכן מגיע שיפוי. פניתי אל חברת הביטוח והנושא בבירור (ואין לי ספק שהתביעה תאושר).

לסיכום, תוכנית התחקירים “על המשמר”, למרות שלא היתה מאוזנת בביקורתה, העלתה סוגיות חשובות וראוי שכל אחד ואחת יתייחס אליהן באופן רציני. אני אנצל את ההזדמנות ואחזור על מה שאני תמיד אומר – בעולם בו הביטוחים רבים ומגוונים ובנוסף הכלים הטכנולוגיים נגישים לכולם וכביכול מייתרים את הסוכן, דווקא בעולם כזה רק סוכן אישי שאתם סומכים עליו יכול לוודא שאתם רוכשים אך ורק ביטוחים “נכונים” ומפסיקים לשלם עבור ביטוחים מיותרים.

שלכם,

עדי

דילוג לתוכן